Úvod / Články

Pozvánka na přednášku - Nálezy z doby bronzové

31. 01. 2013 Autor: UC 7659× 47
Pozvánku ve PDF, kterou můžete snadno rozeslat svým přátelům naleznete zde.

Přednáška se koná dne 31. ledna 2012 od 18.00 v prostorách provozovny a prodejny serveru Dektektorweb.cz (Žitná 2, Praha 2). Prostory jsou v suterénu budovy a u vchodu je po levé straně první zvonek DETEKTORWEB. Je nutné dostavit se v čase mezi 17.45-17.55, aby pozdějšími příchody nebyl narušován průběh přednášky, děkujeme za pochopení. Symbolické vstupné 20 Kč.

Součástí přednášky bude také výstava předmětů z doby bronzové včetně části jednoho velmi významného depotu z mladší doby bronzové.


Podrobnější mapu otevřete zde.

Celková délka přednášky včetně možné diskuze bude zhruba 2 hodiny. Prosíme všechny zájemce, aby potvrdily svou účast elektronicky na e-mail: prednaska@detektorweb.cz. Kapacita našich prostor je pro cca 70 posluchačů.

Jedná se již o čtvrtou přednášku z připravovaného cyklu odborných přednášek, které budeme postupně avizovat. Máte-li zájem prezentovat nějaké zajímavá téma související s naším koníčkem v našich stylových prostorách rádi vám vyjdeme vstříc. Kontaktujte nás na tel.: 720 100 200.

Těšíme se na všechny účastníky. V případě dotazů nás neváhejte kontaktovat.

Na závěr několik fotek z poslední přednášky kolegy Kacura na téma Ozdobná držadla ocílek:

 Autor: UC

Komentáře

keksos1

14. 01. 2013, 15:23

UC- neda sa to natocit a pridat video z celej prednasky sem?
Asi by si to viacej ludi pozrelo a tym aj sa poucili ci ziskali daku tu novu skusenost.

nudas

14. 01. 2013, 15:36

keksos...to vůbec není špatnej nápad, já bych se na to moc rád mrknul, jenže nemám finance a ani bych to časově nestíhal

krokohot

14. 01. 2013, 16:27

Také se přidávám.Zelenina mne zajímá ovšem na přednášku nemohu.Rád bych se dověděl něco od povolaného pracovníka. Předem děkuji.

honda2

14. 01. 2013, 16:27

No ták , rejžó, nenech se nutit. Zařvi KLAPKA a natoč to.

zako3210

14. 01. 2013, 20:36

Nešlo by něco podobnýho uspořádat třeba i v jiných městech?..např. Kladno ?

UCAdmin

14. 01. 2013, 21:04

Psal sem to i u předchozích přednášek. Videozáznam asi nebude reálný. Přednáška probíhá za sníženého osvětlení takže kvalita záznamu by asi nebyla moc zázračná a také to naráží na celkovou časovou náročnost přípravy celé akce. Jestli to časově zvládneme tak něco zkusím a uvidíme jaký bude výsledek.
zako - kladno je kousek a jezdí k nám lidé z mnohem větších vzdáleností. Nevylučuji, že bychom se v budoucnu pokusili uspořádat něco z přednášek i jinde po ČR, ale samozřejmě to naráží na zajištění prostor (zde je máme), dopravě přednášejících atd. atd. Opravdu to není sranda to celé zajistit. Stejně tak to musí být v místech kde bude dostatek posluchačů - alespoň 40-50, aby to stálo za to celou věc organizovat. Např. kolega Kacuro má velmi zajímavou přednášku, špičkově zpracovanou, ale sám potvrdí, že zájem na místech kde ji chtěl dělat nebyl vždy takový jak by to zasloužilo. Věřím, že ti co se předchozích přednášek účastnili potvrdí, že to stojí za to si udělat čas

honda2

15. 01. 2013, 08:51

Máš pravdu předsedo. Kacuro se táhl na dovolenou s kufrem křesadel a na moravě byl malý zájem. Škoda.

kopejda

15. 01. 2013, 10:28

objednání zasláno budu se těšit..

marczus

15. 01. 2013, 11:09

ja bych rekl ze mas nejvetsi zbirku v evrope.mozna i na svete)

Klouzek

15. 01. 2013, 11:30

Škoda že to časově nedám. Určitě zajímavé téma. UC, doufám, že se zase někdy ukážeš.

kacuro

15. 01. 2013, 15:46

jojo, bohužel všichni hledači jen dělají ramena, jak se zajímají o různé artefakty a jejich historii, ale skutek utekl ... na přednášku v Olomouci se přihlásilo asi jen 5 lidí! když jsem zde nabízel možnost udělat přednášku i jinde, pokud někdo zajistí prostory, techniku a alespoň 20 zájemců, tak zájem nebyl žádný. z této rovnice mi pak vychází jen jediný výsledek: prdět na pořádání přednášek, protože ten čas a náklady na jejich přípravu se nevyplatí!

nudas

15. 01. 2013, 17:56

kacuro : co se mě týče, tak bydlím v takovým místě republiky, že na všechny přednášky, co jsem tady zatím zaznamenal to mám okolo 150 km a jako student na to nemám ani finance se tak daleko dopravovat

Krutor

16. 01. 2013, 00:40

UC-ADMIN: Šero nevadí! Stačí když bude záběr na osvětlené plátno a zvuk, ne? Každopádně takovéhle monotematické přednášky nemůžou mít naději na obrovskou návštěvnost. Já bych si to taky rozmyslel, jet někam 200km tam a zpátky. Kdyby ta přednáška byla složená z několika částí, řekněme do 20minut a měla širší záběr s přihlédnutí k detektorářům začátečníkům, tak by se těch lidí našlo víc. Možná by neškodilo zainteresovat mládež ve školách, ta se ráda uleje z vyučování a třeba si i něco odnesou do života...tím myslím znalosti...

kacuro

16. 01. 2013, 05:11

Krutor: za 20 minut nic neřekneš, pokud se zabýváš nějakým konkrétním tématem. na jedné archeologické konferenci jsem takto krátký příspěvek měl a absolutně jsem nestačil nic říct (tedy alespoň to podstatené).

UCAdmin

16. 01. 2013, 11:01

Krutor - o návštěvnost se nebojíme. Věřím, že stejně tak jako na předchozí přednášky přijde tak 50-60 zájemců o tuto problematiku a to je super. Věř, že zorganizovat i takovouto "monotematickou" přednášku dá dost práce a je s tím více starostí něž si myslíš. A rozhodně monotematická přednáška to nebude :)

UCAdmin

16. 01. 2013, 11:01

Klouzek - určitě ano a už se dopředu na vás těším pacholci :)

vanys007

16. 01. 2013, 16:55

UC-sem ti psal na tu přihlašovací adresu email a doufám že ti došel ale radši ještě jednou, pujdem tam ve třech tak aby bylo s náma počítano.

UCAdmin

18. 01. 2013, 11:11

vanys007 - mail žádný nepřišel, každému odpovídám a registraci potvrzuji. Každopádně si to znamenám.

UCAdmin

18. 01. 2013, 11:12

Jelikož přišlo několik dotazů jestli je ještě místo tak zatím je přihlášeno 26 lidí takže se nebojte ještě nějakých 40 míst je k stále k mání :)

UCAdmin

21. 01. 2013, 08:55

Aktuální stav obsazenosti přednášky je 35, takže zvládneme ještě zhruba 30 lidiček. :)

Krutor

21. 01. 2013, 14:32

kacuro: Já ti rozumím. Já taky nemám problém mluvit o něčem dvě hodiny a přitom se neopakovat a zároveň trochu bavit publikum. Pokud se někdo zajímá čistě o ocílky, tak prosím, ale kolik takových lidí je? Za 20minut se dá říct v pohodě to podstatné, aby lidé, co o tom nic neví, měli představu, o co jde. Chápu, že máš nutkavou potřebu říci lidem vše, protože podle tebe je vše i ten nejmenší detail podstatný, ale tak tomu není. Kdyby Vás tam přednášelo víc, tak ta přednáška trvá dva dny.

UC-ADMIN: Jasně.... v Praze! V Olomouci bylo co? 5lidí? Já se vaši snahu nesnažím pohnojit, já se vám snažím ukázat věc i z jiné stránky, ale cizí názory tě asi nezajímají, že? Další věc je, jak můžeš vědět, co si já myslím? Když s tím máš moc starostí, tak nějaké přenech i ostatním, když si toho naložíš na hrb moc, tak se jednou svalíš a bude po tobě. Na druhou stranu, nestěžuj si na složitost, když si to nedokážeš v klidu zorganizovat. Když nejsi schopen dát dohromady pracovní postup a podle něho jet, aby jsi se nadřel co nejmíň, tak si najdi někoho, kdo to udělá za tebe.

Tak přednáška čistě jen o ocílkách nebude monotematická.... víš vůbec, co to slovo znamená?

UCAdmin

21. 01. 2013, 17:20

Krutore, krutore - raději skutečně lepší nevědět co si myslíš. Debaty s tebou nemají nikdy konce. Názory jiných mě samozřejmě zajímají, ale jedeš stále jen to své a promiň zatím nevím o nikom kdo by se s tebou myšlenkově sešel. Práce je hodně to je fakt, ale organizuj si svou práci a já si budu dělat tu svou. Samozřejmě, že kdybych si najal někoho kdo bude mít na starosti organizaci přednášek tak by to bylo super, ale toho člověka taky musíš zaplatit a ty přednášky nám nic nevydělávají. To vstupné 20 Kč samozřejmě v žádném případě nepokryje ani minimum nákladů.
Ano vím co znamená slovo monotematická a nikde sem nepsal, že se to týká přednášky o ocílkách, ale jasně z toho vyplývá, že jsem psal o přednášce, která bude teď v lednu...

bohoush

21. 01. 2013, 23:12

UC- zdravim, včera jsem psal mail na registraci, zatim žádne potvrzení nepřišlo, tak bych se chtěl optat jestli mail dorazil. Díky

Dick1

22. 01. 2013, 08:33

Ahoj UC,Také jsem psal mail na regitraci,tak nevím zda došel,když nepřišlo potvrzení.Nerad bych o přednášku přišel.Dík Dick1

bohoush

22. 01. 2013, 09:13

Tak e-mail dorazil. Díky

UCAdmin

22. 01. 2013, 09:56

Dick1 - tvůj mail jsem teď nalezl ve spamu. Takže posílám potvrzení a těšíme se na účast.
bohoush - díky za info

kacuro

22. 01. 2013, 10:24

Krutor: samozřejmě, že lze ve 20 minutách říci jen to opravdu nejpodstatnější, ale tím se přednáška degraduje na jakýsi instatní vývar, na který lidé za chvíli zapomenou a nic si z toho neodnesou. A to hlavně když budou mít propláchnuté mozky několika přednáškami během krátké chvíle. Snaha přednášejího pak vyzní na prázdno. Znám to např. z přednášek na srazu DW, kde něco odpřednášíš během půl hodiny a lidé, kteří víš, že tam byli, se Tě pak po měsíci, kdy zrovna držadlo ocílky najdou, ptají, jak je to staré, kdo to používal atd. To ti pak je z toho fakt smutno ... Proto pro mě bylo pohodlnější, když jsem studii pověsil na web a každý si ji může přečíst.

Jenže zde zase vzniká další problém - většina hledačů nechce číst nějaké dlouhé články. Bohužel jsem se přesvědčil o tom, že většina hledačů jsou jen "tupé ovce ženoucí se za pastvou". Ty jim nabídneš více méně fundovaný článek o nějakém konkrétním artefaktu a ono je to nezajímá. Chtějí vědět jen co to je a jak je to staré ... a kvůli tomu nemají zájem číst 30 stran textu včetně obrázků. To je asi moc práce ... Proto to mé přirovnání - hledač honící se  za starými věcmi, kterého nezajímá pořádně o co jde, jen když je to staré a hodnotné ... Omlouvám se tímto všem čestným a historii milujícím hledačům, kteří ovšem nepatří do skupiny těch tupých ovcí, o které jsem psal. Jestliže tu kdysi byly odhady, že je v ČR 20 tis. hledačů, tak můj odhad je, že skutečných hledačů historie je v ČR jen nějakých 500-600, ostatní jsou mrcasníci (alias tupé ovce) bez širšího povědomí o historii jako takové, o čemž však tento krásný koníček je především.

Rád bych na závěr napsal také něco pozitivního, ale zrovna mě momentálně nic nenapadá , tak snad až někdy příště

UCAdmin

22. 01. 2013, 20:04

Kacuro - neviděl bych to až tak černě Třebas tě, alespoň potěší tento dovětek, který jeden z hledačů připojil k registraci k aktuální přednášce: "Rád bych si předem zajistil místo na další přednášku o ,, zelenině ´´´. Byl jsem na té minulé o držadlech ocílek a nadchla mě tak, že nemůžu chybět ani teď. Díky"

kacuro

23. 01. 2013, 06:09

UC: no to byl právě jeden z těch šesti set

Krutor

23. 01. 2013, 15:24

UC-ADMIN: Admine, admine, těch lidí se kterými se názorově sejdu je spousta, to že ty se mezi ně nepočítáš a ostatní zrovna neznáš, není můj problém. Mě jde o to najít něco, jak věci skutečně vyřešit. Žvanění o detektorářích, zákonech, archeolozích tady probíhá už léta a co se tím kdy vyřešilo? Dokud někdo z archeologů nebouchne do stolu a neřekne nahlas, od teď se to bude dělat tak a tak, zůstane jen u žvanění! Pak se ostatní buď přidají, nebo se udělá nějaký kompromis, změny atd., ale dokud bude jednání o podle nás a některých archeologů správné věci probíhat pokoutně a na tajňačku, tak to k ničemu nepovede. Problém je, kde tu statečnou budoucí oběť represí najít, že? Důvod proč to musí začít u archeologů je ten, že mají organizaci zaštítěnou státem, tedy mají "klacek" v ruce a dokud budou trvat na něčem, co se přežilo a tvářit se, že na kompromis přistupují jen z donucení, tak se na ně nikým a ničím neorganizovaná, tedy svobodná a nezávislá komunita detektorářů vykašle.

Na kancelářskou práci s organizováním, která stojí jen čas, se vždycky nějaký dobrovolník nejde. Snad mi nechceš tvrdit, že se v Praze nenajde pár lidí, kteří by to z lásky k věci udělali zadarmo?

Krutor

23. 01. 2013, 16:10

kacuro: To máš pravdu. Mě stačilo si tvoji práci přečíst jednou a vím o co jde, ale "oni" nečtou a když, tak psaný text nepochopí! Pokud chceš ovšem oslovit i tu tupější část hledačů, kteří to dělají čistě kvůli potenciálnímu zisku, nebo z jiných stejně přiblblých důvodů, tak musíš změnit taktiku. Všiml sis někdy, jak se v posledních 23letech naše společnost "debilizovala"? Dělají to ve školách. Stačí pár jednoduchých hesel a dokola je opakovat, třeba "fronta na banány a hajzlpapír za bolševika", nebo "justiční vraždy v 50.letech" . To zná mládež dokonale, ale když se jich zeptáš na něco jiného z té doby, nedokáží odpovědět, natož věci rozebrat a kriticky zhodnotit. Číst odmítají, protože to není "cool". Je to smutné, ale pokud bys chtěl dělat přednášku pro širokou veřejnost, aby to k něčemu bylo, abys zaujmul a posluchači si něco zapamatovali, tak bys ji musel udělat v lunaparku, vybrat si tak 4-5 zásadních dobře zapamatovatelných vět typu: Tohle být držadlo ocíky! Mít různý tvar a podobu! Často zvířecí! Pokud najít, tak oznámit na email ...! Tohle stále opakovat za promítání diapozitivů a možno použít i nějaké zvukové efekty, aby se vytvořil podmíněný reflex! Jestli ti to teď připadá směšné, tak se nad tím, co jsem napsal zamysli. Současná společnost je na tomhle přímo založená! Bohužel...

Další věc je, že pokud už dělat přednášky, tak více komplexní se zaměřením na mládež. Ukázat jim praktické věci, jak a kde hledat, jak kopat, abych nic nepoškodil, jak konzervovat a čistit. Nám, co používáme mozek, stačí napovědět a něco si najít na DW (které by mělo mít lepší uspořádání, abych konkrétní věc nemusel hledat hodiny) a dál už jdeme sami, ale spousta lidí tak prostě nefunguje. Uznej sám, jak často člověk najde držadlo ocílky? Já našel jedno za 5let. Neříkám, že je to nuda, ale přednáška letem světem o tom, co všechno se dá nejčastěji najít, jak to vypadá, jak se to konzervuje, co má pro muzeum cenu a co ne, atd. by k osvětě přispěla podstatně více. Případně více videí. To na mládež určitě zabere.

Někteří hledači "tupé ovce" to dělají čistě pro peníze. Na aukcích nabízejí vyložený šrot a myslí si, že jim někdo za to dá hromadu peněz. Buď je jim 12let, nebo jsou skutečně tak vypatlaní, to nemůžu s jistotou posoudit, ale s nimi se nedá dělat nic. Jednou jsem vznesl na takového zlatokopa dotaz, jestli si myslí, že za minci, která se prodává tak za tři padesát kus mu někdo dá 350kč. Odpověděl mi, že on si může cenu dát jakoukoli a že nechápe, proč se ho na to ptám, navíc psal o minci jako o "komoditě", což mě velmi pobavilo! Snažil se zakrývat svou hloupost cizími slovy, celkem typická věc. No nic, neklesej na mysli, učení a moudří lidé často umírají v bídě a nepochopení.

kacuro

24. 01. 2013, 08:49

krutor: neboj se, teď už si z toho nic nedělám, ale ještě před nedávnem mě to štvalo a hodně jsem nad tím uvažoval ...

Abych řekl pravdu, nacházím se momentálně na rozcestí, kdy zvažuji, zda se na to bádání v problematice držadel ocílek nevykašlat, ačkoli jsem ještě mnoho otázek zde nezodpověděl. Těsně před vánocemi se totiž stalo něco, co otřáslo mým badatelským zájmem. Objevil se totiž inzerát, kdy někdo prodával více než 100 let budovanou sbírku ocílek z ozdobným držadlem (tzn. pravděpodobně kompletní kusy ocílka+držadlo) v počtu cca 120ks, ke které však byla i dokumentace kde, jak, kdy bylo co pořízeno!! Tu sbírku začal budovat praděda již někdy před rokem 1880 (od tohoto roku byly záznamy vedeny), tzn. v době, kdy tento předmět ještě nemusel být tak neznámý, jako tomu ještě před nedávnem bylo. V té dokumentaci byly údajně i informace o původu těch ocílek, jaké typy se v jakém městě vyráběly a kdo ví, co ještě. Po tom pradědovi pokračoval v budování sbírky i jeho syn, ale bohužel, vnučka se toho všeho zbavila. Navíc tam byly i typy a varianty, které ještě neznám, údajně např. ryba (o té jsem již slyšel, že by měla existovat), velbloud, slon atd. ... Na inzerát jsem zareagoval téměř okamžitě, ale celá sbírka už byla pryč i s tou důležitou dokumentací!! Paní už bohužel nereaguje na mé maily, aby mi dala na kupce kontakt. Tím totálně zazdila veškeré mé snahy, taková úžasná sbírka i s pravděpodobně podstatnými informacemi se najednou vynořila z neznáma a je zase pryč ... Jistě si dovedeš představit, jaké emoce mnou během vánoc cloumaly ... Taková příležitost dostat se k novým informacím už se asi nebude opakovat a já nevím, kdo tu dokumentaci teď má a jak s ní naloží ... Takže nyní jsem právě na rozcestí, kdy zvažuji, zda pokračovat či nikoli ... Pro pokračování je samozřejmě má vlastní zvědavost a touha poznávat nepoznané, ale velkým PROTI je právě otázka, proč s tím pokračovat, když to v podstatě nikoho nezajímá (možná až na pár výjimek) ... No, ještě jsem se stále nerozhodl, co dál ...

Co se týká debilizace společnosti a přístupu mladých ke vzdělání, o tom jsme nedávno vedli širokou diskuzi na www.sberatel.com. Začal jsem na střední kolena studovat na VŠ a tak se denně setkávám s mladými lidmi a je to tedy opravdu smutný obrázek toho, kam ten svět spěje ... Dnes studenti nechodí do školy proto, aby se něčemu naučili, ale aby si co nejvíce prodloužili dobu, kdy nemusí chodit do práce, studium je nezajímá, během přednášel si hrají hry či koukají na folmy na PC atd. No ale na toto téma jsem toho už dost napsal ve výše zmíněné diskuzi a už v tom nechci dále pokračovat ...

Co se týká těch přednášek, jistě by bylo přínosné udělat nějaký seminář (nejlépe celodenní), kde by vystoupilo více přednášejících na různá témata, od etiky hledání, přes způsoby čištění a konzervace, evidence nálezových okolností atd. atd., včetně široké diskuze ke každému dílčímu tématu. S tím souhlasím. Ale to už se opět vracíme k otázce, zda by o to byl nějaký širší zájem ... Vždyť je to vidět na srazech DW, kdy na přednáškách je jen pár lidí a ostatní raději venku chlastají pivo ... Ale to je podle mě hodně dáno tím, že se tam stále opakují stejná témata přednášek a také archeolog, kterého tam UC zve, každého ke spolupráci spíše odradí, než aby využil možnosti a hledače přesvědčil o opaku ... To už jsem kdysi UCemu říkal, že je to špatná volba!

Stanley78

24. 01. 2013, 09:21

UC - zdravim, jsem zapsanej na přednášku a asi před dvěma dny jsem psal email a chtěl si posychrovat ještě 2 místa pro kámoše, ale zatim mi nepřišla odpověď. Půjde to ještě? Děkuji.

UCAdmin

24. 01. 2013, 09:36

kacuro - tak za prvé rozhodně to nezdávej, byla by to hrozná škoda veškeré tvé úsilí jen tak zahodit. Hold tvá práce bude oceněna později, ale odvedl jsi kus dobré práce a přece tě jeden nezdar nemůže odradit a jestli se to prodalo tady v ČR tak to určitě dříve nebo později vyplave a dostaneš se k tomu.
Ano celodenní seminář by byl super. Můžeme se o to pokusit, ale jak jsem již psal je to celé časově i finančně náročné. I s jednou přednáškou, která trvá cca 2 hodiny je velké množství starostí, práce a samozřejmě v tom byly i počáteční náklady. Nákup židlí, plátno na projekci, židle, věšáky a ramínka pro na bundy účastníků atd. atd. Samozřejmě oněch 20 Kč za symbolické vstupné nám to nikdy nezaplatí, ale i dle toho symbolického vstupného je jasně vidět, že to neděláme pro peníze, ale pro lidi, které to opravdu zajímá. Sám víš, že na tvou přednášku přišlo dost lidí a na tu co bude příští týden předpokládám, že bude účast kolem 50-60 lidí což je skvělé. A ikdyby to bylo jen 10 tak i z toho bych měl radost, prostě přijde ten koho to opravdu zajímá.
K přednáškám na našich srazech, účast je podle mě dobrá a je lepší, když tam skutečně přijdou ti, které to zajímá než, aby se tam navalili všichni. Co se týká tvé narážky archeologa tak pravděpodobně narážíš na p. Jenče. Souhlasím s tím, že jeho přednášky jsou řekněme takové vlažnější, ale nevím jestli jsi tam byl když měl dvou posledních srazech přednášku J. Militký z Národního muzea - celý sál byl obsazen a někteří museli stát. Žádná z přednášek, které jsme na srazech dělali se nesetkala s takovým ohlasem jako ta jeho. Takže jednoznačně vidím, že to má smysl dělat.
Proč nezveme někoho dalšího? Samozřejmě zveme, ale tito lidé to dělají ve svém volném čase stejně jako ty zcela zadarmo - snaží se pomoci dobré věci. U některých je nutné zajistit dopravu - neřidiči. Někteří mají dlouhodobě naplánovaný program a termín jim prostě nevyhovuje atd. atd. Rádi uvítáme samozřejmě kohokoliv kdo bude ochoten přednést zajímavé téma.
Myslím, že jsi teď propadl trošku skepsi, ale zkus se na to podívat proč to vlastně děláš? Určitě byla v počátku především radost a odhodlání posunout něco mnohem dále než jen házet nálezy do krabice, ale chtěl jsi o tom vědět více a i to, aby se měli i další lidé možnost dozvědět o těchto zajímavých předmětech. Takže makej dál jako mezek - stojí to za to!
A na závěr oblíbená citát od Fancise Bacona (znáte s filmu Jedna ruka netleská):

„Člověk totiž věří tomu, co chce považovat za pravdivé. Protože nemá dost trpělivosti k objevování, zavrhuje věci nesnadné, dále věci střízlivé, jež jdou do větší hloubky, neboť je pověrčivý. Zamítá rovněž světlo zkušenosti, protože je pyšný a nadutý, aby se nezdálo, že v mysli prodlévá u věcí nepotřebných a pomíjejících, dále odmítá věci paradoxní, poněvadž podléhá běžnému mínění.“

UCAdmin

24. 01. 2013, 09:37

Stanley 78 - tak to se muselo někde zatoulat, dělám další dvě čárky a již máme 38 posluchačů

Dick1

24. 01. 2013, 12:06

UC - Dík za registraci.V tomhle zimním období ,bych si jich přál víc.Dvouhodinová přednáška na jedno téma se mi zdá ideální,člověk ztoho nemá mišmaš.Samozřejmě bych uvítal třeba půldenní přednášku na téma čištění a konzervace,jen mám obavu,pokud někdy bude,aby mi to časově vyšlo.Měj se a držím palce při pořádání dalších přednášek.

UCAdmin

24. 01. 2013, 13:19

Dick1 -díky

Krutor

24. 01. 2013, 13:58

kacuro: To chce klid! Na čas se na to vykašli a pak to budeš vidět zase jinak. Po té sbírce jdi. Určitě se nevypařila a někde se objeví. Jinak si myslím, že tu podstatnou část vědecké práce jsi už odvedl. Vzbudil jsi zájem a shrnul fakta. Co víc bys chtěl? Když občas v budoucnu něco přidáš, tak jak se budou objevovat nové informace, bude jen dobře. Na nějakou "vděčnost" z vnějšku se vykašli, musí ti stačit pocit po dobře vykonané práci...

Taky jsem minulý rok zkusil VŠ, taky ve středních letech, ale po dvou měsících mě došlo, že učit se z 90% stále dokola to, co už umím, nemá smysl. Mladí spolužáci mají skutečně vymytý mozek. Jak to napsal UC-ADMIN v tom citátu Bacona, oni prostě považují nepřemýšlení za přednost. To ale nemůžou mít ze své hlavy, to jim někdo musel do hlavy nacpat tak, že si toho nevšimli.

Když už ty přednášky znám, tak budu radši klábosit venku s lidmi a chlastat pivo. To je pochopitelné. Ty přednášky jsou hlavně pro mládež. Nějak je zaujmout a vysvětlit jim o čem hledání vlastně je. Nic víc. O archeolozích jsem už toho napsal dost, ale to zásadní zůstává, dokud se jeden, nebo skupina archeologů neutrhne a na vlastní riziko nepůjde do skutečné, veřejně vyhlášené spolupráce s hledači, bez postraních úmyslů i když tím budou porušovat zákony, tak se nic nezmění. Tlachat o "kulturním dědictví" které má "nezměrnou hodnotu" a pak dát nálezci po letech tahanic zlomek skutečné hodnoty je plivnutí do ksichtu zdravého rozumu! Navíc naše společnost je ve stavu totálního rozpadu a zanedlouho přestaneme jako stát existovat. Zajímavé, že si toho skoro nikdo nevšiml a ani to nikoho nevzrušuje.

mistr-x14

24. 01. 2013, 16:41

Ne všichni mladý jsou takový jak píšete... třeba já Je mi dvacet a studuju střední školu (letos maturuju), takže patřím k té mladší generaci hledačů. Je pravda, že někdy ve škole taky jenom čekám až to skončí a půjdu domu, protože mě některý předměty vůbec nebaví.... ale když mě něco chytne tak se o to zajímám a chci vědět víc. Byl jsem zatím na všech přednáškách co se tu konaly. Třeba ta Kacurova přednáška byla uplně super! Ikdyž k těm ocílkám nemám žádný vztah, tak se o nich rád dozvím víc, protože to je zajímavé téma. Až teď jsem se tady dozvěděl že se dá na netu ta studie stáhnou, tak už jí mam staženou v pc a až budu mít čas tak si to celý rád přečtu. I přes to, že jsem byl na přednášce a skoro všechno slyšel. dost si toho z ní pamatuju, ale opakování je matka moudrosti.... pro mě ta přednáška byla nejenom poučná, ale i hodně inspirativní!

když najdu nějaký nález tak o něm chci vědět co nejvíc. i v případě, že to je něco co mě zas až tolik nezajímá. o tom se můžete přesvědčit v článku co připravuju do DR (ale nejdřív si musím dodělat pololetní klasifikaci a máknout na maturitním projektu, pak až článek ) Bohužel těch "tupých ovcí" pozoruju taky, že je mezi náma hodně a někdy mi to je docela líto když vidím jak k tomu někteří přistupují.... Ale když se tu objeví někdo kdo má o něco velký zájem, jako třeba právě Kacuro, tak mu vždy rád pomůžu nebo nějaký nález věnuju aby si rozšířil sbírku... Jen škoda, že takových lidí není víc!

UCAdmin

28. 01. 2013, 09:39

Takže přítele zatím je registrováno 45 posluchačů. Takže stále máme volná místa. Jak jsem již uvedl k vidění bude část jednoho bronzového depotu, který máme pro účely přednášky zapůjčen. Jedná se o více než 30 předmětů.

tesnohlidek

30. 01. 2013, 15:32

Ahoj, je mi velice líto, ale tentokrát z Brna nedorazím. Snad bude možné shlédnout tuto přednášku někdy později.

tesnohlidek

31. 01. 2013, 10:40

Tak jaká byla přednáška a diskuse?

kacuro

31. 01. 2013, 10:44

Těsto: podle data je ta přednáška až dnes

UCAdmin

31. 01. 2013, 11:13

Těsto - nic si toho neděle a přijeď až dnes. Jestli tě to, ale uklidní tak u jedné z přednášek přišel jeden kolega i se svou přítelkyní týden po přednášce a že doufají, že nejdou moc brzy

tesnohlidek

31. 01. 2013, 11:17

Jé, já měl posunuté datum na hodinkách. Nešel by moje poslední tři komentáře smazat

UCAdmin

31. 01. 2013, 11:23

Jsme na nějakých cca 55 registrovaných posluchačích takže ještě cca 10 zájemců zvládneme. Začínáme v 18.00 a prosím o příchod mezi 17.45-17.55 ať není narušován začátek přednášky pozdějšími příchody.

partaka

01. 06. 2013, 07:54

Ahoj lidičky hledám parťáka na chození z detectorem jsem začátečník rád bych se to naučil budu rád za každou odpověď díky.